Badan Kita Amanah Allah

Mac 02, 2018




Badan kite merupakan amanah dari Allah yang perlu kita jaga. Nikmat yang Allah beri untuk kita jaga supaya sentiasa sihat.

.
Jika kita dah jaga sedaya upaya kita, dan masih penyakit datang menjengah, tu suatu bentuk nikmat jugak. Allah nak bantu untuk hapuskan pulak dosa-dosa kita.

.
Makan vitamin jugak bukan lah tanda dah tak perlu amalkan gaya hidup sihat lagi. Makan vitamin hanyalah untung menampung lompang     vitamin yang tak cukup dari pemakanan seharian kit tu.

.
Macam Fira, memang tak suka makan buah. Hehe. Kalau makan, pisang, tembikai. Itu pun tak selalu. Sayur pun makan sejenis aje dlam sehari. Paling banyak, 2 jenis. Paling cub buat, makan ikut konsep suku-suku separuh tu la 😊

.
Sebenarnya join shaklee ni lagi banyak ajar pemakanan dan lifestyle yang sihat sebenarnya. Yelah..shaklee kan galakkan dan selalu sebut pasal "Eat Healthily, Excercise regularly & Supplement Wisely".

.
Kat rumah memang dah tak ada dah stok jajan jajan tu semua. Memang takde dalam grocery list dah 😊 Gula pun dah dikurangkan dah. Kalau tak amik gula, lagi bagus.

.
Semoga terus istiqomah untuk ubah lifestyle. Sementara masih sihat lagi ni kan.

.
Jom!
Eat Healthily.
Excercise Regularly.
Supplement Wisely. Choose natural vitamin instead of synthetic vitamin ok.

#TsunamiShaklee
#Tsunami2018
#Great6
#LadyFromMars

You Might Also Like

0 comments

Subscribe