GARLIC COMPLEX SHAKLEE

Ogos 26, 2017

Kalau nak tau, Shaklee ada produk berasaskan bawang putih tau.. Atau dalam bahasa Inggeris dikenali sebagai garlic..Dalam shaklee namaya Garlic Complex.. 

Hmm.. Rasanya umum tahu hebatnya khasiat bawang putih @ garlic kan.. Bawang putih ni merupakan natural antibiotik.. Semasa berpantang pun gunakan bawang putih sebagai bahan utama masakan dan pecahkan angin dalam badan.. Biasanya bawang putih ni orang Kukus, bakar,  goreng.. Tapi berapa ramai yang mampu makan bawang putih secara mentah?




Tahu tak anda bahan aktif utama yang ada fungsi antibakteria dan antikulat yang ada dalam bawang putih tu akan musnah melalui proses masakan?
.
Haa..  Mesti ramai tak tau kan?  Bawang putih kena makan secara mentah untuk kekalkan bahan aktif tu..  Ape bahan aktif tu?  ALLICIN nama dia..
.
Memang tabik spring saya bagi buat orang yang boleh makan bawang putih mentah..  Kalau saya,  dah cincang,  campur sekali dalam salad dressing,  boleh lah saya makan,,  haha.. Nasib ada garlic complex dari shaklee ni..
.
Garlic complex shaklee ni di hasilkan secara teliti pada suhu bilik tau.. Untuk kekalkan allicin tu supaya tak musnah.. Lepastu masa proses penanaman,  takde guna pesticide pun dan semestinya organik..
.
Ok.. Kalau kita makan antibiotik,  kita kena habiskan course dia kan.. Let say,  kena makan,  selama 14 hari,  jadi kita mesti habiskan ikut tempoh dia..  Kalau tak,  nanti bakteria penyakit tu akan kebal terhadap antibiotik yang kite makan tu..  Tapi disebabkan bawang putih ni adalah antibiotik yang semulajadi, jadi bakteria ni tak mampu nak lawan bahan aktif yang ada dalam bawang putih tu.. Haaa.. Hebat kan?
.
Dalam garlic complex shaklee juga ada Vinylthidins dan ajoene yang sangat bagus untuk membunuh kuman kuman.
.
Ditambah pula dengan spearmint untuk menstabilkan bau garlic serta bagus untuk membuang angin dalam badan.
.
Juga ada rosemary sejenis herba yang bagus untuk sistem penghadaman.
.
So.. Macam mana?  Nak?  Roger2 k..

#BuildByMe
#SuperStarzFamily
#ShakleeEffect
#WhyShaklee
#Road2Infinity
#PengedarVivixShaklee
#PengedarShakleeJbKulaiSenai


📱 www.wasap.my/60164113734


You Might Also Like

0 comments

Subscribe