10 CARA UNTUK TINGKATKAN KECERGASAN BADAN

Oktober 11, 2017

Hi..Assalamualaikum..

Hari ni nak share 10 cara untuk tingkatkan kecergasan badan. Post ni khas untuk orang lelaki sebenanrnya.. Tapi boleh juga apply untuk orang perempuan juga.

Sebagai seorang lelaki, mestilah banyak benda nak korang rasa nak capai kan? tak semestinya untuk diri sendiri aje.. untuk isteri, anak-anak, girlfriend, ibu bapa.. sesiapalah.. kalau ada banyak sangat impian yang nak dicapai, jadi paling penting untuk anda sentiasa pastikan tubuh badan sentiasa sihat, fizikal dan mental yang mantap. Yelah..kalau dah sakit, macam manalah nak capai semua impian tu kan.. Nauzubillahiminzalik..Semoga dijauhkan dari segala penyakit..

Okies..Ni antara yang anda boleh lakukan untuk tingkatkan kecergasan anda setiap hari:

1. Tingkatkan pengambilan protein. Protein ni membantu untuk membekalkan tenaga dan stamina yang berkekalan.Yelah, semua bahagian tubuh badan kita perlukan protein untuk baik pulih badan, bina dan kekalkan jisim otot badan. Protein jugak bantu untuk rasa lebih kenyang lebih lama. Antara contoh protein yang sihat adalah seperti daging tanpa lemak, produk tenusu yang rendah lemak, kekacang dan protein yang berasaskan tumbuhan seperti protein dari soya seperti Energizing Soy Protein Shaklee (ESP).

2. Makan multivitamin setiap hari. Erm.. Faham - faham sajalah dengan gaya hidup zaman sekarang kan.. Sentiasa sibuk, tabiat pemakanan tak sihat, jadi mungkin banyak nutrien yang badan kita tak dapat. Sebabnya tak semua vitamin boleh dihasilkan oleh badan kita sendiri.. Badan kita perlukan nutrien tu, tapi badan pulak tak boleh nak hasilkan sendiri, maka perlu kita ambil dari sumber pemakanan. Paling mudah, boleh amalkan multivitamin untuk topup balik nutrien yang kurang dalam badan. Dalam Shaklee, kami ada Vitalea with Iron Formula. Multivitamin ni fungsi dia untuk isi gap yang kurang dalam pemakanan kita, untuk bantu tingkatkan penghasilan tenaga, dan tingkatkan kesihatan pada tahap yang optimum.

3. Makan Vitamin C setiap hari. Vitamin C ni antara nutrien penting yang badan kita perlukan tapi badan kita tak dapat nak hasilkan sendiri. Sumber Vitamin C ni ada banyak sebenarnya, tapi mostly orang akan terbayang Buah Oren bila sebut je Vitamin C..hehe..betul kan?
Vitamin C ni merupakan antioksidan yang hebat yang mana membantu untuk menyokong kesihatan imunisasi badan, bantu untuk membaik pulih tisu badan, lindungi sel daripada radika-radikal bebas, dan bantu tingkatkan kesihatan sperma dan peluang untuk persenyawaan..(Yang ni khas untuk yang dah berkahwin dan bakal berkahwin ya). Untuk produk shaklee, kami ada Sustain Release Vitamin - C.

4. Amalkan Omega 3 Setiap Hari. Omega 3 ni biasanya dikenali sebagai Minyak Ikan.. Haa..mesti pernah dengar kan? Omega 3 ni bantu untuk kurangkan risiko sakit jantung tau. Erm..Omega 3 ni jugak terbukti berupaya untuk mengurangkan kolestrol jahat (LDL), bantu tingkatkan fungsi kognitif untuk daya ingatan yang lebih baik dan ketajaman mental. Omega 3 juga menjadi agen anti keradangan yang baik dan menggalakkan sendi yang sihat. Dalam Shaklee, kami panggil Omega Guard sebab bukan setakat minyak Omega 3 je ada.. Ada DHA, EPA, ALA, LA...ha..cukup lengkap dah ada dalam tu..

5. Kekal Bertenaga dengan B-Complex. Haa.. umum tahu, makan B-Complex untuk tingkatkan tenaga badan.. yang ni pun sama macam Vitamin C - badan kita tak mampu nak hasilkan sendiri. Vitamin B ni fungsi dia menggalakkan pengeluaran tenaga badan, menambahkan prestasi dan kesihatan otot, memperbaiki memori dan tindak balas badan serta meningkatkan mood disamping mengatasi rasa tertekan atau stress.  Shaklee? Ada.. Mestilah Ada.. Supplement B-Complex :-)

6. Tambahkan Pengambilan Vitamin E setiap hari. Vitamin E ni pun lebih kurang macam vitamin C tapi tak serupa tau..Vitamin E membantu untuk memusnahkan radikal bebas untuk memastikan sel-sel sihat. Ianyanya juga membantu untuk meningkatkan keanjalan saluran darah untuk menggalakkan peredaran darah yang sihat. Selenium yang ada dalam Vitamin E shaklee membantu untuk meningkatkan kecergasan dan memperbaiki kesihatan sperma supaya mampu untuk hidup lebih lama setelah dilepaskan :-)

7. Dapatkan perlindungan dengan polifenol antioksidan. Haa.. yang ni ada dalam VIVIX Shaklee tau yang mana ianya memastikan anda bertenaga dengan mengecas sel-sel badan untuk prestasi yang lebih hebat. Auummmm gitu..hehe. Vivix merupakan sumber antioksidan yang hebat dengan sifat anti-radang.

8. Bersenam Selalu. Haa..yang ni mestilah semua orang tahu kan? tapi bila keMALASAN melanda...mesti terasa susah nak amalkan.. Tak susah sebenarnya.. Paling kurang, amalkan berjalan kaki 10000 langkah setiap hari. Boleh set apps untuk kira berapa ribu langkah kita jalan setiap hari.. Bersenam ni mampu menggalakkan peredaran darah yang sihat, dan off courselah membantu anda untuk lebih sihat dan kuat. Bersenam juga membantu badan merembeskan endorphi untuk membuatkan anda rasa lebih bahagia..

9. Tinggalkan Tabiat Merokok. Yang mana tidak merokok, syabas untuk anda. Tapi yang belum berjaya, anda boleh terus mencuba. VIVIX InshaaAllah boleh membantu anda untuk kurangkan tabiat merokok tu tau..Dengan berhenti merokok, anda dapat mengurangkan risiko terhadap penyakit berbahaya dan tingkatkan prestasi kelelakian anda.. Tambahan lagi, anda akan kelihatan lebih muda, bau lebih menyenangkan dan pastinya lebihan wang tambahan dalam poket anda..hee

10. Pelbagaikan sumber makanan dan kekal cergas. Nutrien yang lengkap penting untuk sumber tenaga otak dan ianya berhubung rapat dengan kesihatan mental dan emosi anda. untuk kesihatan keseluruhan, tingkatkan pengambilan buah-buahan dan sayur-sayuran, lemak yang sihat, serat dan makanan yang rengah GI valuenya. Oh..lagi bagus kalau dapat elakkan pegambilan makanan yang diproses. Makanan yang diproses ni tingkatkan risiko penyakit kanser tau..

Di sini saya senaraikan set vitamin untuk keperluan lelaki:



Nak dapatkan vitamin Shaklee untuk Lelaki yang sihat dan kuat? Ada dua cara ya..

1. Boleh beli secara online.. Klik je link kat bawah ni.. anda boleh klik dan un-click memana supplement yang anda mahu dan tidak..then, boleh buat bayaran terus menggunakan credit/debit card..

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=9a84af5408986faab11f648a07867d84


2. Wasap saya untuk membuat pembelian:    www.wasap.my/60164113734

You Might Also Like

0 comments

Subscribe