VIVIX MELAMBATKAN PROSES PENUAAN PADA PERINGKAT SEL (ANTI-AGING)

Oktober 14, 2017

Assalamualaikum :-)

Kebanyakan orang perempuan ni kalau boleh nak nampak muda sentiasa kan? Tapi kalau tua sebelum usia,,hmm sebolehnya kita kawal sedaya usaha kita.. Eleh,,orang lelaki zaman sekarang pun sama kan? lagi-lagi yang metroseksual tu.. yang pandai bergaya lagi bijaksana..hee



Apa yang kita boleh buat adalah dengan ubah gaya hidup kita bermula dari sekarang. Ubah pemakanan dari yang tak sihat tu kepada yang lebih berkhasiat. Buat excercise selalu.. Excercise tak perlu yang hardcore pun tak ape.. Berjalan 10000 langkah satu hari pun dah memadai tau.. Tapi kalau ada duit lebih, bolehlah ikut program di gym.. Yang penting, buat apa yang kita rasa happy tanpa rasa tertekan.. Dan boleh juga tambah supplement yang bersesuaian dengan kita. paling penting untuk pilih supplement yang semula jadi, selamat dan berkesan. Untuk saya, semestinya saya pilih Shaklee sebab saya dah rasa perubahan sejak amalkan Shaklee ni. Tapi apa pun, semuanya datang dari Allah.. Saya cuma usaha sahaja..

Ya Allah,, panjang betul mukadimah saya.. Haha..

Ok.. Penuaan ni adalah proses semulajadi yang bermula dengan sel-sel kita. Apabila sel-sel kita sihat, maka secara automatik, mereka berfungsi dengan baik. Malangnya, untuk kebanyakan rakyat Malaysia, sebut aje tentang pentingnya untuk mempunyai fungsi sel optimum adalah lebih mudah dikatakan daripada dilakukan. Tekanan, pemakanan yang tak sihat, dan faktor-faktor toksin alam sekitar yang kita terdedah pada setiap hari, boleh menjejaskan prestasi sel dari semasa ke semasa.
benda-benda ni semua boleh mengubah sel badan dan menyebabkan kerosakan oksidatif. Akibatnya, badan kita boleh menjadi lebih terdedah kepada penyakit yang berkaitan dengan usia.

Semakin meningkatnya usia kita, bilangan dan fungsi mitokondria, juga dikenali sebagai "loji janakuasa selular", merosot, yang mana boleh menyebabkan pengeluaran tenaga selular berkurangan.

OK, sebelum kita tengok macam mana VIVIX bertindak sebai supplement anti-penuaan (ANTI-AGING), jom tengok dulu, macam mana prosess penuaan ni berlaku.

Terdapat empat mekanisme utama penuaan selular:

1. Kerosakan DNA (Damage to your DNA)

2. Menurunkan Pengawal Selia Genetik (Declining Genetic Regulators)

3. Biokimia mitokondria (Mitochondrial Biogenesis)

4. Pengumpulan protein AGE ( Accumulation of Advanced glycation end products (AGEs) proteins)

Ramuan utama yang ada dalam Vivix ni, telah menunjukkan kesan positif ke atas semua empat mekanisme utama penuaan selular yang kat atas tu tau..

Nanti saya sambung cerita lagi berkenaan VIVIX ni k..Ingat tau..Vivix ni bukan ubat.. Ianya hanyalah natural supplement yang membantu untuk jadi lebih sihat.


Nak dapatkan Vivix secara online?
Boleh dapatkan dengan klik gambar di bawah ni ya..



Yang mana duduk berhampiran bandar Johor Bahru dan juga untuk warga kota Singa, bolehlah wasap saya di talian 016-4113734.. Klik aje.. gambar bawah ni untuk direct wasap saya.




You Might Also Like

0 comments

Subscribe