VIVIX BANTU LINDUNGI SEL DNA

Oktober 15, 2017

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Untuk post sebelum ni, saya dah ceritakan 4 faktor yang menyebabkan proses penuaan berlaku.
Faktor pertama adalah kerosakan DNA. Jadi hari ni, saya nak ceritakan bagaimana DNA boleh rosak dan macam mana kita boleh bantu sel badan kita daripada terus merosak. Eh? Ada ke ayat ni? Bolehlah..janji faham :-)

Image result for DNA DAMAGE

Kalaulauh anda dapat lindungi dan halang kerosakan pada DNA kita, peluang untuk kita hidup melebihi usia 100 tahun sangat tinggi. Tapi sebagai seorang umat Islam, kita tahu bahawa ajal maut, jodoh, rezeki semua di tangan tuhan yang satu yakni Allah. Kita sebagai manusia hanya boleh berikhtiar sebaik mungkin untuk juga nikmat yang Allah dah kurniakan pada kita :-)

Ok. jom teruskan pasal DNA ni.. Kod genetik kita iaitu DNA ni, ditempatkan di setiap sel dalam badan kita. Ia unik kepada setiap individu. Malangnya, tubuh badan kita mendapat lebih daripada sejuta 'serangan' radikal bebas pada DNA setiap hari. Sebahagian daripada 'serangan' ini berasal dari sumber luaran seperti udara yang kita bernafas. Dan sesetengahnya disebabkan oleh kematian sel di dalam badan kita. Yup..sel badan kita akan mati..dan akan diganti dengan sel baru setiap 90 - 120 hari. Serangan serangan dari radikal bebas ni akan menyebabkan kerosakan pada DNA dan boleh menyebabkan terbentuknya penyakit seperti kanser contohnya.

Tapi, yang bagusnya, badan kita ni sendiri, Allah dah cipta cukup baik, cukup sempurna. Badan kita mempunya mekanisma membaik pulih tubuh badan secara semula jadi dan berupaya untuk memerangi serangan serangan daripada radikal bebas. Tetapi, semakin meningkatnya usia kita, mekanisme membaik pulih sendiri ini akan semakin lemah dan terus menurun seiring dengan usia kita. Dan ini boleh menyebabkan sel mati sebelum waktunya (premature cell death). Sebab tu, bila kita makin tua, kalau kita tak jaga badan kita dari awal, lebih senang untuk kena jangkitan penyakit.

Di sinilah VIVIX boleh membantu. Penyelidikan menunjukkan bahawa resveratrol dan bahan-bahan lain yang terdapat di VIVIX sebenarnya adalah 'perisai,' kepada DNA dan ianya bertindak dengan cara yang kita tak pernah terfikir pun sebelum ni. Hasilnya, sel-sel menjadi lebih kuat dan hidup lebih lama. Ini bermakna kita berupaya memanjang usia lebih lama pada kadar yang lebih perlahan berbanding dengan mereka yang anda tidak mempunyai perlindungan ini. Apapun, semuanya adalah daripada Allah. Segala kuasa terletak padanya. Kita letakkan 100% kebergantungan padanya dengan ikhtiar kita untuk jadi lebih sihat.

Okies.. Takmo cerita pepanjang.. Cukup setakat ni dulu.. Nanti saya sambung dengan faktor yang menyebabkan proses penuaan berlaku..

Nak dapatkan Vivix secara online?
Boleh dapatkan dengan klik gambar di bawah ni ya..



Yang mana duduk berhampiran bandar Johor Bahru dan juga untuk warga kota Singa, bolehlah wasap saya di talian 016-4113734.. Klik aje.. gambar bawah ni untuk direct wasap saya.








You Might Also Like

0 comments

Subscribe