MEAL SHAKE SHAKLEE

November 16, 2017

Calling!! Calling!! untuk mereka-mereka yang tidak boleh makan tablet supplement!!

Berita baik untuk anda!!

Meal Shake adalah supplement yang paling sesuai untuk korang tau :-)

Dan..lagi best kalau dipadankan dengan Energizing Soy Protein Shaklee untuk kesan yang lebih ummph..

Meal Shake shaklee ni merupakan supplement yang lengkap dalam bentuk serbuk.

Dalam meal shake ni ada pelbagai jenis vitamin dan mineral, protein dan juga fiber.



Siapa yang boleh ambil meal shake ni?

1. Orang yang tak mampu nak telan tablet.

2. Orang yang tak mampu nak kunyah makanan contohnya seperti ibu yang sedang hamil, warga tua yang susah untuk mengunyah dan menghadam makanan.

3. Mereka yang sedang dalam proses menaikkan berat badan.

Dan yang paling best, seawal umur 1 tahun dah boleh amalkan meal shake Shaklee ni. Tapi, meal shake ni bukanlah pengganti susu ibu atau pun susu formula.

Untuk kanak-kanak 1 tahun ke atas, Meal Shake ni boleh membantu untuk meningkatkan selera mereka. Inshaa Allah anak-anak yang susah makan akan jadi seorang yang pemakan lepas amalkan meal shake ni :-)


Meal Shake ni Apa?

Meal Shake ni menggunakan susu lembu yang terpilih sebab ada kalsium dan kaya dengan lactalbumin (protein yang mengandungi immunoglobulin, lactoferin, dan enzyme-enzyme yang boleh menghancurkan bakteria tertentu di usus kita).

Dan yang bestnya, ada juga ditambahkan makanan-makanan sunnah tau dalam meal shake ni.

Iaitu al-manna ataupun arabic gum.

... Al Manna merupakan sejenis prebiotic iaitu bahan yang menggalakkan pertumbuhan flora yang baik di dalam usus. Kalau kita amalkan makanan yang ada prebiotic, maka bakteria-bakteria baik yang ada dalam usus kita akan jadi sihat, maka ianya dapatlah membantu penyerapan vitamin-vitamin, mineral-mineral dan proses pembuangan juga akan jadi bertambah baik dan seterusnya selera makan pun meningkat.

... Meal Shake juga mengandungi Biotin, Chromium, Fiber mudah larut, magnesium dan Fructose.

... Meal Shake juga mengandungi protein soya, vitamin dan mineral. Soy lecithin yang ada dalam meal shake yang sangat bagus untuk kesihatan saraf dan memory.

oh Ya! Meal Shake tak boleh di bancuh dengan air panas tau. Kalau tak, musnah lah semua vitamin yang terkandung dalam meal shake ni.. Kebanyakan vitamin adalah sensitif pada haba dan proses pemanasan :-) Sebab tu, sayur dan buah sangat bagus dimakan mentah berbanding setelah dimasak.
Bila di masak, maka akan berkuranglah vitamin dekat dalam tu..




You Might Also Like

0 comments

Subscribe